X

درب سکشنال چیست؟

09361454846 مدیر فروش - خانم خیابانی:
درب سکشنال چیست؟

درب سکشنال یکی از مناسب ترین انتخاب برای نصب در پارکینگ ساختمان های هوشمند و کارخانه ها محسوب می شود. این درب، اتوماتیک زیر سقفی بوده و به دلیل مکانیزم ویژه آن از نظر فضا و ارتفاع سقف، محدود می شود.

نیکسان درب
نیکسان درب

درب اتوماتیک سکشنال چیست؟

درب اتوماتیک سکشنال از جدیدترین درب های اتوماتیک موجود در بازار می باشد که مکانیزم و عملکرد آن به صورت حرکت پنل های درب توسط نیروی موتور و فنرهای بالانس روی یک ریل به بالا بوده و زیر سقف جمع شده و باعث باز شدن درب می شود.

درب های سکشنال اتوماتیک در دو دسته کلی به بازار ارائه می شوند:

  • درب اتوماتیک سکشنال پارکینگ
  • درب اتوماتیک سکشنال صنعتی

مشخصات فنی درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی

درب های سکشنال زیر سقفی استهلاک کمتری دارند و نیاز آنها به فضای نصب بسیار کمتر از سایر درب های می باشد. جنس درب اتوماتیک سکشنال از فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم بوده و با فوم پلی اورتان پر شده است. سایز این پنل ها عموما با ضخامت 40 تا 60 میلی متر و ارتفاع 50 تا 60 سانتی متر تولید می شود و از نظر سیستم حرکتی، سیستم موتور زیر سقفی برای درب های اتوماتیک سکشنال انتخاب شده است که موتور دقیقا روبروی درب و زیر سقف نصب می شود و با داکت به درب متصل می شود.

موتور درب اتوماتیک سکشنال از برق 24 ولت تغذیه کرده و حرکت آن کاملا بی صدا می باشد. همچنین درب های اتوماتیک سکشنال دارای سیستم حسگر تشخیص حرکت، حسگر برخورد با مانع و چشمی مادون قرمز می باشند که از برخورد اشیا و وسایل جلوگیری می کنند.

انواع درب اتوماتیک سکشنال

درب های اتوماتیک سکشنال در مدل های متنوعی طراحی می شوند و از تجهیزات مدرن ساختمانی به شمار می روند. در ادامه به انواع مدل های درب اتوماتیک سکشنال اشاره می کنیم.

  • درب اتوماتیک سکشنال پارکینگ

درب اتوماتیک سکشنال پارکینگ یا درب سکشنال بالارونده پارکینگی نوعی درب مدرن برای پارکینگ بوده که با توجه به نوع مکانیزم آن برای پارکینگ هایی که محدودیت ارتفاع دارند بسیار مناسب می باشد. برای نصب این درب ها به فضای 25 سانتی متری در سقف نیاز می باشد. عملکرد درب های سکشنال پارکینگی بسیار نرم و بی صدا بوده و علاوه بر ظاهر شیک و مدرن آن، استهلاک پایینی دارند. این درب های بالارونده علاوه بر زیبایی به دلیل وجود فوم فشرده در داخل پنل، به عنوان عایق صدا و حرارت، گزینه بسیار مناسبی برای درب های پارکینگ، سوله ها و کارخانه ها هستند.

  • درب اتوماتیک سکشنال صنعتی

درب های سکشنال صنعتی به دلیل قابلیت های مختلف، گزینه ای مناسب برای دسترسی ایمن و آسان به محیط صنعتی می باشند و به طور کلی این درب های سکشنال در سایز و نوع موتور مختلف به مصرف میرسند. از درب های اتوماتیک سکشنال صنعتی علاوه بر استفاده در محیط های صنعتی به عنوان درب سوله نیز استفاده می شود.

راهنمای نصب درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی

  • نصب زیرساخت: با توجه به ابعاد و وزن درب سکشنال با نفر رو، شاسی کشی فلزی به صورت عمودی و افقی به دیوار یا سقف با استفاده از پیچ و مهره برای نصب موتور و استحکام بیشتر درب انجام می شود.
  • نصب سیستم مکانیکی: نصب ریل ها، موتور و قطعات حرکتی برای درب های اتوماتیک، برای انجام صحیح مکانیزم حرکت لازم می باشد.
  • نصب سیستم الکتریکی: نصب سیم ها، کابل ها، سنسورها، چراغ هشدار و نصب و راه اندازی مدار فرمان برای درب های اتوماتیک سکشنال نفر رو باید صورت گیرد.
  • نصب پنل های درب اتوماتیک سکشنال: پنل ها به صورت قطعه قطعه روی هم قرار گرفته و به شکل زنجیری به یکدیگر متصل می شوند.

کاربرد درب اتوماتیک سکشنال با نفر رو

درب های سکشنال نفر رو، با ایجاد امکان عبور افراد از طریق درب سکشنال، رفت‌وآمد را ساده‌تر میکنند و به سمت بالا و در صورت نیاز به سمت زیر سقف نیز باز می‌شوند. برای عبور یک عابر پیاده لازم نیست درب سکشنال کامل باز شود.

درب سکشنال با نفر رو با وجود یک درب جداگانه در داخل درب سکشنال، به راحتی باعث باز و بسته شدن درب کوچک برای رفت‌وآمد افراد می شود و بیشتر برای مکان‌هایی که نیاز به عبور افراد به داخل یک ساختمان است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای درب اتوماتیک سکشنال

  • درب اتوماتیک سکشنال دارای ساختار مقاوم و قابل اعتماد می باشد که تحمل فشار و ضربه را داشته و از جنس پانل های فولادی با فوم پلی یورتان و بسیار بادوام و پایدار می باشد.
  • درب های سکشنال با استفاده از موتورهای الکتریکی و سیستم های حسگر حضور و سیستم های ایمنی قادر به حرکت خودکار و عملکرد اتوماتیک به صورت نرم و بی صدا می باشند.
  • درب های سکشنال به منظور صرفه جویی در فضا مورد استفاده قرار می گیرند. با باز شدن درب اتوماتیک سکشنال، پانل های آنها به صورت عمودی بالا می روند و در فضای زیر سقف قرار می گیرند و فضای اضافی اشغال نمی کنند. از این رو می توانید به صورت بهینه از فضا استفاده کنید.
  • درب های سکشنال قابلیت تعمیر و نگهداری آسان دارند و در صورت خرابی، نیازی نیست که کل درب را تعویض کرد.
  • درب های سکشنال دارای امکانات قفل امنیتی و سیستم های ضد سرقت هستند.
  • از لحاظ ظاهری، درب های سکشنال جلوه مدرن تری داشته و قابلیت اضافه شدن درب نفر رو و پنجره را نیز دارند.

قیمت درب سکشنال زیر سقفی

درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی از قطعات مجزا ساخته شده و نوع جنس، کیفیت و برند این اجزا و همچنین ابعاد و طراحی آن ها بسیار بر روی قیمت تاثیر گذار می باشد. به همین منظور برای اطلاع از قیمت درب اتوماتیک سکشنال و مدلهای جدید درب سکشنال پارکینگی، می توانید با کارشناسان مجموعه نیکسان درب تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید